英語學習三十二課必修句-第十一課

1. Your examination results are excellent. 你的考試成績優異。
2. They all went to sleep except me. 除我之外,他們都去睡覺了。
3. His excuse for being late was that he had missed the train. 他遲到的理由是沒有趕上火車。
4. Excuse me, but I must say you are completely wrong. 對不起,但是我必須說你完全錯了。
5. Please excuse my bad handwriting. 請原諒我的字寫得不好。
6. If you don't get more exercise, you'll get fat. 如果你不多作運動,就會發胖。
7. What others think exercises a great influence on most of us. 別人怎樣想對我們多半會產生很大影響。
8. The journey was not as nice as we had expected. 旅途不象我們預想的那樣好。
9. I will do what is expected of me. 我會盡本分的。
10. It's too much of an expense for me to own a car. 對我來說,擁有一輛汽車的花費太大。
11. He finished the job at the expenses of his health. 他以犧牲健康完成了這項工作。
12. I know from my own experience how difficult the work can be. 從我自己的經驗我明白這項工作會有多難。
13. He experienced great difficulty in getting a visa to leave the country. 他申請出國簽證經歷了很大的困難。
14. The lawyer explained the new law to us. 律師向我們解釋了新法律。
15. That explains why she is not here. 那就說明了她不在這裡的原因。
16. I can't express how grateful I am. 我說不出我有多麼感激。
17. She is the express image of her mother. 她和她母親長得一模一樣。
18. The hot weather extended into October. 炎熱天氣一直持續到十月。
19. The capital is in the extreme south of the country. 首都在這個國家的最南端。
20. Love and hate are extremes. 愛和恨是兩個極端。
21. Her children have blue eyes. 她的孩子的眼睛是藍色的。
22. The sun was shining in our faces. 太陽光直射在我們臉上。
23. The building faces north. 這棟建築物朝北。
24. He faced the difficulty with courage. 他勇敢地面對困難。
25. It is a fact that I have written this sentence. 我寫了這個句子是事實。
26. He doesn't mind. In fact, he is even pleased. 他不介意,事實上,他甚至很高興。
27. Flowers soon faded when they have been cut. 花剪下後很快就會枯萎。
28. The closing music fades out when the hero rides off into the sunset. 當男主角策馬向夕陽馳去時,尾聲音樂逐漸消失。
29. Hopes of a peaceful settlement are now fading. 和平解決的希望正在消失。
30. I tried to fix the equipment but I failed. 我想把機器修理好,但是失敗了。
31. I fail to see why you find it so amusing. 我不明白你們為什麼對這件事感到如此好笑。
32. He got a fail in history and passes in other subjects. 他歷史考試不及格,其他科目都通過了。
33. I heard a faint sound in the distance. 我聽到遠處有個微弱的聲音。
34. Our chances of victory are very faint now. 現在我們取勝的機會已經微乎其微了。
35. A young student fainted in the hot sun. 有個年幼的學生在炎炎烈日下暈倒了。
36. His knowledge of the language is fair. 他對這種語言的了解相當不錯。
37. It's not fair to kick another player in football. 足球比賽中不允許踢另一位球員。
38. You must play fair. 你必須公正處事。
39. We participated in the spring fair. 我們參加了春季展覽會。
40. Their love story sounds like a fairy tale. 他們的愛情故事聽起來像童話。
41. He has great talent, but he has lost his faith. 他很有天賦,但是他已經喪失了信心。
42. I kept faith with him. 我信守了對他的諾言。
43. The dog remained faithful to his master. 這條狗始終忠於它的主人。
44. This newspaper gave a faithful account of the event. 這份報紙對那件事進行了如實的報道。
45. A fall of rocks blocked the road. 掉落的岩石把路封住了。
46. He fell into the lake. 他掉進了湖裡。
47. They lulled me into a false sense of security. 他們哄騙我,讓我產生了一種虛假的安全感。
48. Your answer to this question is false. 你對這個問題的回答是錯誤的。
49. She won her overnight fame by her first novel. 她的第一部小說一問世,便使她一舉成名。
50. His fame as a poet did not come until after his death. 他死後才獲得詩人之名。
51. He looks so familiar but I can't remember his name. 他看上去非常面熟,但我想不起他的名字來了。
52. I am not really familiar with the local laws. 實際上我對當地的法律並不熟。
53. He had to work hard to support his family. 他不得不努力工作來養家。
54. There are five people in my family. 我家裡有五口人。
55. He is famous for his fine acting. 他以演技精湛著稱。
56. We have an extractor fan in the kitchen to get rid of the smell of cooking. 我們的廚房裡有台排氣扇,用來消除油煙。
57. My boss is a football fan. 我的上司是一位足球迷。
58. The painting took his fancy, so he bought it. 這幅畫被他看中了,所以他就把他買了下來。
59. I fancy I have met you before. 我想我以前或許見過你。
60. The far side of the moon is difficult for us to observe. 我們很難觀察月亮的另一邊。
61. We walked far into the woods. 我們步行深入林中。
62. They worked far into the night. 他們工作到深夜。
63. Farewell! I hope we meet again soon. 別了!希望很快我們能再見面。
64. It's time to say our farewells. 是我們該告辭的時候了。
65. We work on the farm. 我們在農場工作。
66. That farmer employs many farm laborers. 那位農場主雇傭很多農場工人。
67. They pushed the boat further into the water. 他們把小船又往水裡推了推。
68. We can't go any farther without a rest. 不休息我們就走不動了。
69. On the farther side of the street there was a row of small shops. 街那頭是一排小商店。
70. Fashions have changed a lot since I was a little girl. 現在的時裝和我還是小女孩時候流行的樣子很不一樣了。
71. They run faster and faster. 他們跑得越來越快。
72. I like fast music. 我喜歡節奏快的音樂。
73. He can't eat fat. 他不能吃肥肉。
74. She wondered what fate had in store for her next. 她不知道以後等待她的將是什麼命運。
75. They met with a terrible fate. 他們的結局十分悲慘。
76. I have loved her like a father should. 我愛她就像愛自己的女兒一樣。
77. There are several faults in the page of figures. 那一頁的數字中有幾個差錯。
78. It was not our fault that we were late. 這次遲到不是我們的錯。
79. He did all he could to win his favor. 他盡其所能去贏得他的好感。
80. A mother mustn't favor one of her children more than the others. 母親不應對任何一個兒女有所偏愛。
81. Who is your favorite writer? 誰是你最喜歡的作家?
82. I like all the books on the shelf but this one is my favorite. 我喜歡書架上所有的書,但這本是我最喜歡的。
83. Who is your favourite writer? 誰是你最喜歡的作家?
84. I like all the books on the shelf but this one is my favourite. 我喜歡書架上所有的書,但這本是我最喜歡的。
85. She has a great fear of fire. 她對火有恐懼感。
86. Do not fear; I will support you. 別擔心,我會支持你的。
87. The king held a feast for us. 國王為我們舉行了盛大的宴會。
88. Christmas is an important feast for Christians. 聖誕節是基督教徒的一個重要節日。
89. Wet weather is a feature of life in this area. 天氣潮濕是這個地區生活的一個特色。
90. Her mouth is her best feature. 她的嘴是她容貌上最好看的部分。
91. He left the city last February. 他於去年二月離開這個城市。
92. Will you feed my cat for me? 請幫我喂我的貓好嗎?
93. Are you feeling better? 你感覺好些嗎?
94. I like the feel of this cloth; it has a warm woolly feel. 我喜歡這塊布給我的感覺,它摸上去毛茸茸的很暖和。